Saturday 30 November 2013

Tun Teja - Rangkaian Produk Penjagaan Diri Pereka Kasut Terkenal EMMETT

Tun Teja - Rangkaian Produk Penjagaan Diri Pereka Kasut Terkenal EMMETT



Apabila melihat nama ' Tun Teja ', nama yang tidak asing dalam Sejarah Melayu. Keayuan serta kejelitaan elok rupa paras yang menjadi tumpuan Kesultanan Melayu.

Nama produk penjagaan diri ini amatlah sesuai dari aspek penggunaannya bagi memelihara kebersihan serta keayuan wanita, tidak kurang juga ketampanan dan kebersihan jejaka kerana ia sesuai bagi semua jantina serta semua peringkat umur seawal remaja.

Tidak kurang juga nama ini sesuai kerana dikeluarkan oleh pengasas Bumiputera dan dihasilkan dengan bahan organik herba yang tidak diragui HALALnya.

Pengasa produk yang juga merupakan pereka kasut terkenal EMMETT ini telah berjaya menembusi pasaran antarabangsa dan juga dapat mendapat tempat di ' Red Carpet ' di luar negara dengan rekaan kasutnya.

Tidak dinafikan dengan kejayaan beliau dan nama yang sudah terkenal, produk TUN TEJA ini juga telah mendapat sambutan hangat.

Jangan ditunggu lagi untuk memilikinya kerana walaupun produk ini diasaskan oleh pereka terkenal, harganya tetap ekonomi bagi semua lapisan masyarakat. 

MANJAKAN DIRI ANDA DENGAN RANGKAIAN PRODUK YANG SUDAH TENTU MENYEGAR SERTA MENENANGKAN DIRI ANDA INI.

Rangkaian produk terdiri dari :-
  • Tun Teja Refreshing Soap 50 Gram - Promosi Harga RM 20 ( Harga Asal RM 25 )
  • Tun Teja Geranium Rose Bath Salts 500 Gram - Promosi Harga RM RM42 ( Harga Asal RM 45 )
* Pengeposan pada harga RM 8 ( Semenanjung Malaysia ) & RM 10 ( Sabah & Sarawak )

TUN TEJA Refreshing Soap






TUN TEJA Refreshing Soap bukan sabun biasa sedia ada yang berada di pasaran komersil, sebaliknya merupakan sabun kosmetik. Ia dirumus khas dengan menggunakan bahan-bahan organik dengan kesan penyegaran.

Bahan-bahan utama: Pati limau purut, pati kayu manis, pati daun pudina (menthol) & pati cocoa butter

Khasiat Penggunaan: 

Limau Purut: Mengurangkan bau badan dan menyegarkan tubuh badan.
Kayu Manis : Mengurangkan daki badan, jerawat dan jeragat.
Daun Pudina (Menthol): Memberi kesan penyegaran segera kepada tubuh badan.
Cocoa Butter : Memberi kelembapan pada kulit.

Kesesuaian Penggunaan:

- Sesuai untuk kegunaan harian dari hujung rambut ke hujung kaki.
- Sesuai digunakan untuk semua jenis kulit.
- Sesuai untuk lelaki & wanita 
- Sesuai untuk semua golongan seawal usia remaja.
- Sesuai untuk mereka yang inginkan produk berasaskan herba semulajadi dengan aroma tradisional dan spa.

Penyimpanan:

- Simpan di dalam bekas yang kering, elakkan simpan di bekas yang berair.

Kelulusan:

- Pengeluaran mendapat kelulusan daripada Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan, Kementerian kesihatan Malaysia(KKM)- NOT120204229K
- Kandungan bahan telah diuji dan melalui R&D oleh pakar klinikal.
- Hanya bahan organik dan bahan yang diluluskan sahaja yang digunakan. Tiada bahan kimia berbahaya.
- Tiada bahan-bahan yang diragui status halal dalam pengeluaran. Hanya bahan yang diluluskan dalam standard pengeluaran sabun buku sahaja yang digunakan.
- Produk keluaran Bumiputera Melayu dan Muslim.
- Produk ini bukan dibungkus semula (re-pack) dari mana-mana produk lain, seperti yang berlaku pada sesetengah jenama kosmetik tempatan lain.

TUN TEJA Geranium Rose Bath Salts



Produk kedua TUN TEJA iaitu TUN TEJA Geranium Rose Bath Salts (mandian garam bukit) telah berada di pasaran melalui stokis-stokis TUN TEJA. 

TUN TEJA masih memilih produk berasaskan mandian kerana produk mandian amat mudah dan ringkas digunakan dalam kehidupan seharian, selain dapat menyebarkan khasiat ke seluruh luaran badan dengan pantas dan berkesan. Produk mandian juga memberi nilai belian yang tinggi dan berbaloi kepada pengguna dengan mengambil kira risiko keselamatan produk ke atas pengguna dan kesan penggunaan yang positif.

Bahan-bahan aktif:
- Garam bukit dari pergunungan Himalaya yang mempunyai 84 jenis mineral semulajadi.
- Ekstrak Rose Geranium - sejenis bunga yang berasal dari Afrika Selatan yang mengeluarkan haruman seperti bunga ros.

Garam bukit pergunungan Himalaya:
- Garam bukit dari pergunungan Himalaya merupakan garam yang berasal dari pergunungan Himalaya, di mana ianya berada dalam bentuk keadaan asalnya.
- Garam bukit ini berkhasiat dan berbeza daripada garam masakan biasa yang berasal dari laut di mana garam biasa mempunyai kandungan sodium pasif yang boleh menyebabkan tekanan darah dalam tubuh manusia menaik.
- Garam bukit pergunungan Himalaya mempunyai 84 jenis mineral di mana unsur-unsur tersebut juga terdapat di dalam tubuh manusia. Mineral-mineral ini tidak terdapat dalam garam biasa.
- Garam bukit pergunungan Himalaya merupakan garam organik yang paling berkhasiat, paling bersih dan mempunyai struktur geometrik kristaline (potongan semulajadi) yang sangat sempurna.


Rose Geranium 
- Rose Geranium (gambar seperti di atas) merupakan sejenis tumbuhan berbunga yang berasal dari Afrika Selatan, di mana bunganya yang berwarna merah jambu mengeluarkan haruman seperti bunga ros.
- Ekstrak bunga Rose Geranium ini berupaya bertindak sebagai unsur yang menenangkan melalui kaedah aromaterapi.


Khasiat penggunaan:
- Penggunaan TUN TEJA Geranium Rose Bath Salts yang mempunyai khasiat garam bukit Himalaya dan Rose Geranium dalam mandian harian dapat menyeimbangkan cas-cas di dalam tubuh badan, di mana keseimbangan cas-cas ini diperlukan untuk meredakan tekanan, serta memberikan aura positif dalam tubuh badan dan minda untuk permulaan hari yang menyegarkan.

- Mandian TUN TEJA Geranium Rose Bath Salts mampu memberi kelegaan terhadap sengal-sengal otot dan sendi akibat tekanan dan keletihan.

- TUN TEJA Geranium Bath Salts juga bertindak sebagai agen pembersih dan menyihatkan kulit tubuh badan melalui bilasan akhir mandian.

- TUN TEJA Geranium Bath Salts boleh juga digunakan untuk rawatan kepada masalah kulit kaki merekah melalui rendaman kaki.

Kelebihan lain:
- Sesuai digunakan untuk mereka yang gemarkan mandian seperti berada di spa, dan ingin membawa suasana spa dengan hanya berada di rumah. Haruman segar seakan wangian ros mampu menenangkan minda yang letih.

Cara penggunaan:
- Larutkan 3-4 sudu besar TUN TEJA Geranium Bath Salts ke dalam tab mandi (untuk mandian ala spa). Gunakan nisbah kandungan mandian garam ini beserta air mengikut kesesuaian sendiri.

- Larutkan 3-4 sudu besar TUN TEJA Geranium Bath Salts ke dalam bekas air seperti baldi. Air yang digunakan adalah 1/2 baldi atau lebih (mengikut kesesuaian sendiri). Gunakan larutan TUN TEJA Geranium Bath Salts ini pada bilasan akhir mandian biasa.

- Kaedah yang sama pada bekas baldi juga boleh digunakan untuk rendaman kaki selama 15-20 minit. Kemudian kaki dibilas dengan air biasa. Kulit tumit kaki akan menjadi licin dan halus.

Kesan penggunaan:
Untuk mendapatkan hasil terbaik, TUN TEJA Geranium Bath Salts hendaklah digunakan pada waktu pagi, pada setiap hari.

Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu.

Untuk kesan positif berpanjangan, penggunaan TUN TEJA Geranium Bath Salts haruslah digunakan secara konsisten.

Berat bersih: 1/2 kg / botol

Penyimpanan:
TUN TEJA Geranium Bath Salts ini disertakan di dalam botol plastik kedap udara yang menawan, praktikal untuk penyimpanan di dalam suhu bilik dan mudah dibawa ke mana sahaja.

Kuantiti penggunaan boleh bertahan di antara jangka waktu 2 minggu - 1 bulan bergantung kepada kekerapan penggunaan.

No comments:

Post a Comment